U 2024 puderia marcà l'iniziu di una calata di emissioni di u settore energeticu - una tappa di l'Agenzia Internaziunale di l'Energia
(IEA) prima predichendu esse ghjuntu à a mità di a dicada.
U settore energeticu hè rispunsevuli di circa trè quarti di l'emissioni di gas di serra glubale, è di u mondu
per ghjunghje à emissioni nette zero da u 2050, l'emissioni in generale averà bisognu à u piccu.
U Panel Intergovernamental di Nazioni Unite nantu à u Cambiamentu Climaticu dice chì l'unicu modu hè un scopu di emissioni nette zero
limite l'aumentu di a temperatura à 1,5 gradi Celsius è evite u più
cunsequenze catastrofiche di a crisa climatica.
Tuttavia, i paesi più ricchi sò previsti per ghjunghje à emissioni nette zero prima.
A quistione di "quantu tempu"
In u so World Energy Outlook 2023, l'IEA hà nutatu chì l'emissioni ligati à l'energia culminanu "per u 2025" per via in parte di u
Crisa energetica attivata da l'invasione di l'Ucraina da a Russia.
"Ùn hè micca una quistione di" si ";hè una quistione di "se". U direttore esecutivu di l'IEA Fatih Birol hà dettu: "Hè solu una quistione di" quantu prestu "
è più prestu hè megliu per tutti noi, u megliu ".
L'analisi di e dati di l'IEA da u situ web di a pulitica climatica di Carbon Brief hà truvatu chì u piccu averà da esse dui anni prima, in 2023.
U rapportu hà ancu scupertu chì l'usu di carbone, oliu è gasu picchi prima di u 2030 per via di una crescita "imparabile" in tecnulugii bassi di carbonu.
China Energy Renewable
Cum'è u più grande emettitore di carbonu di u mondu, i sforzi di a Cina per prumove a crescita di tecnulugii à pocu carbonu anu cuntribuitu ancu.
à u declinu di l'ecunumia di i combustibili fossili.
Un sondaghju publicatu u mese passatu da u Centru di Ricerca per l'Energia è l'Aria Pulita (CREA), un think tank basatu in Helsinki, hà suggeritu.
chì l'emissioni propiu di a Cina culminanu prima di u 2030.
Questu vene malgradu chì u paese hà appruvatu decine di novi centrali elettriche à carbone per risponde à a crescente dumanda di energia.
A Cina hè unu di i 118 firmatarii di un pianu glubale per triplicà a capacità di l'energia rinnuvevule da u 2030, accunsentutu à u 28u di l'ONU.
Conferenza di i Partiti in Dubai in dicembre.
Lauri Myllyvirta, analista capu di CREA, hà dettu chì l'emissioni di a Cina puderanu entre in un "declinu strutturale" à partesi da 2024 cum'è rinnovabile.
l'energia pò risponde à i novi bisogni energetichi.
l'annu più caldu
In lugliu di u 2023, a temperatura glubale hà cullatu à u so puntu più altu registratu, cù a temperatura di a superficia di u mare chì hà ancu riscaldatu l'oceanu.
à 0,51 °C sopra à a media 1991-2020.
Samantha Burgess, vicedirettore di u serviziu di u cambiamentu climaticu Copernicus di a Cummissione Europea, hà dettu chì a Terra "ùn hà mai
hè statu cusì caldu in l'ultimi 120.000 anni ".
Intantu, l'Organizazione Meteorologica Mondiale (OMM) hà descrittu u 2023 cum'è "un rumore record, assordante".
Cù l'emissioni di gasi di serra è a temperatura glubale chì batte i massimi record, l'Organizazione Meteorologica Mondiale hà avvistatu.
chì u clima estremu lascia una "traccia di
distruzzione è disperazione" è hà dumandatu l'azzione globale urgente.
Tempu di Postu: Jan-04-2024